Billabong!

Roligaste ordet! Haha, oh my gosh. Nej, nu ska jag sluta flumma och faktiskt skriva något vettigt. För er som undrar är billabong australiensisk engelska och betyder ungefär " liten campingplats vid vattenhål", knäppt, jag vet. Idag var hur som helst en lång dag för övrigt. Längsta på veckan. Tänk att börja 8:15 och sedan inte sluta förrän halv fem! Seriöst! Det är... Det är... Ja, vad är det? Skamset? Som tur var gick jag och mina älsklingar ut för att spendera lunchen på Max istället så dagen blev som tur var genomlidlig :)

Eftermiddagen fylldes ju som alla tisdagar av underbar musik, fantastiska situationer och såklart, mycket skratt. Eftersom att Mandis, Alice, Emma, Karro & jag tillsammans ska spela en av Mando Diao's låtar så kan det ju inte bli annat än helt sjukt roligt! Efter att ha spelat igenom låten två gånger och sedan spenderat cirka 40 minuter åt att försöka komma på ett bra intro så börjar vi helt plöstsligt, utan någon egentlig anledning kolla hur högt alla kan komma upp i bröströst... Roligaste grejjen på hela dagen! Slutade såklart med Alice och vi andra stog (och även satt, elbasar är ju så tunga att stå & hålla i!) och skrek rakt ut i ton med pianots högre(?) toner. Väldigt vackert blev det! NOT. Men kul hade vi ;D

Dessutom har jag nu introducerat mitt nya ord: - trumvirvel - KNUPS! Wiho! Är det inte bra? Ska faktiskt inte ta åt mig hela äran, nä, den som faktiskt upptäckte detta underbara ord var faktiskt Kurosh. Är han inte underbar? De som är lite överdrivet smarta (eller redan hört det från mig) har såklart redan listat ut att det är mitt gamla ord - Spunk - baklänges. Trevligt va? Så bli nu inte förvånade om ni hör mig säga det ordet framöver... KNUPS! HAHA! Loves, just loves... Men ta hand om er nu allihop och för guds skull ring så jag slipper möggla! Gäller typ alla :P

Haha, kramar på allihop! Take care <3
// Madeleine


Kommentarer
Postat av: Alice

vi aeger allt och ALLA! Vi kommer va bäst!

2006-01-24 @ 21:38:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback