Club Jambalaya

Jag måste faktiskt ge mig själv en liten eloge - jag har aldrig varit så duktig på att uppdatera min blogg som nu! Jag är faktiskt riktigt stolt. Det enda problemet är att den verkar riktigt oläst eftersom att det inte finns några kommentarer att läsa, så ta vinken och börja kommentera! Tackar för det. Nu till det mer väsentliga. Glad smiley. Jag har upptäckt en helt ny "sida" av mig själv, en extremt modmedveten sida dessutom. Jag älskar, älskar och åter älskar kläder och mode nu för tiden! Det är min nya riktiga passion och kommer förmodligen vara det resten av mitt liv.... Jag menar, jag har ju alltid varit intressaerad av mode och alltid ä-l-s-k-a-t kläder men nu, watch out people, nu är jag modeintesserad, på riktigt (jag, jag, jag, visst är det ok att vara egocentrisk på sin blogg?). Det är kul att prata om sig själv. 

Jag har så mycket sommarkänslor just nu, det är underbart! Det är nästan för mycket sommarkänslor, för mycket kärlek. Det känns som att jag skrämmer vissa männsikor med all min kärlek jag vill släppa ut i världen.OK, konstig mening. Usch, jag är skum nu. Men det är väl antagligen för att jag saknar så många människor plus en pojkvän. Fast jag är ända samma gamla Madeleine, som tur är, trots alla dessa "känslor".

Det finns så otroligt mycket jag vill göra i sommar, åka på festival, bada massvis och ta långa, långa, mysiga promenader tillsammans med min nära  och kära om kvällerna när det är så där härligt varmt. Någon som låter intresserad av att hänga på? Åh, vill att den här sommaren ska bli så underbar att den lever upp till minsta lilla förväntning! Vill det så mycket att jag kan gråta. Nu måste jag hur som helst börja fixa lite med mitt rum, en beskrivning i det nutida: sju kartonger fulla med kläder, böcker, skor, onödiga saker och endel saker som ligger på dessa kartonger, en säng mitt i allting samt nya möbler som fortfarfande är ihop-packade i sitt IKEA-skal lite huller om buller. Det är inte snyggt, kort sagt. Måste verkligen fixa, men ack så bra och snyggt det kommer bli när jag väl är klar. Det är bara  att vänta och se! Ska ha en inflyttningsfest i mitt rum när det är klart tror jag. Men ha det fint, vänner! Kram på er alla.

// Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback