Sommarlovets start - del 1

Jag har nu haft sommarlov i drygt två dygn. Det känns himmelskt! Bara för att irritera mänskilgheten tänker jag inte skriva om någonitng annat än vad jag har gjort. Ha-ha! Efter skolavslutningen, där jag grät floder som ni alla redan vet, åkte jag och herrskapet in till gröna lund. Herrskapet bestod av Mig själv, Mandis, Skurt (Kurosh), Viktor, Louise, Sandra, Simon, Maria, Frida och Nelly. Det var hur mysigt som helst! Jag åkte Fritt fall tilt för första gången i mitt liv (den var så sjuuuukt rolig!) samt allt annat (nästan) förutom slänggungan som jag inte åker. INGEN kan få mig åka den, fastän Viktor och Skurt gav det ett gott försök. Det värsta av allt, förutom att jag inte vågade gå fram och prata med killen som såg helt perfekt ut, var att mitt under allt det roliga börjar det regna! Alla såg galda ut ändå utom Skurt, Viktor, Sandra och Maria som gick och köpte regnrockar, gröna sådana, utom Sandra för hon köpte en röd. Intressant detalj, inte sant?

Hur som helst börjar delar av sällskapet gå hem runt femtiden efter mycket skratt som framkallats av bland annat Viktor som andats in helium och lekt barnraggare, (inspelning finns!) så då lämnas Jag, Louise, Sandra och Frida kvar. Vi åker ett antal fler karuseller(?) tills det bara är jag och Lollo kvar på fältet. Då kommer vi på den briljanta idén att jag ska sova hos henne! Efter ännu mer åkande i bland annat Pop-expressen (sista åket till låten "Lady Maramlade" sååå underbart) så köper jag en tallrik nachos och vandrar sedan ut med Lollo till hennes pappas bil. Väl inne i bilen diskuterar vi min stora idol Kelly Clarkson efter att "Because of You" spelats på radion på högsta volym. Ännu fler intressanta detaljer!

Hur som helst så är det hur mysigt som helst hos Lollo, trots att hon var tröttare än jag någonsin sett henne och jag fick titta på större delen av X-men själv, så hade vi det riktigt trevligt. Som grädden på moset fick vi vila ögonen på väldigt snygga målare i tjugoårs-åldern som målade om hennes hus, utan tröja! Hot hot hot! Jag är ju bara mänsklig, visst? Dagen efter alla dessa trevligheter så måste jag tråkigt nog lämna Louise runt fyra-tiden eftresom att hon ska åka till England, den lyckosten! Jag åker hem, tar ut vovven på en promenix, och åker sedan in med Bror till stan för att äta en extremt god middag på T.G.I. Friday tillsammans med familjen. Min styvfar fyllde år igår, därav den mysiga middagen. Han fick en Toto-skiva av mig och Edwin, som han oturligt nog redan hade. Thank God for the rights of return (och jo, jag har faktiskt bra betyg i engelska).

Under natten chattade jag med mänskor' som Amanda och Alice, det var trevligt. Sedan så kollade jag på tisdagens avsnitt av Grey's Anatomy och somande sedan i min sängen i samband med att solen börjat gå upp. Jag hade burit upp Homer från golvet och lagt honom med huvudet på min arm precis när jag skulle sova. Att få mysa med sin underbara hund slår faktiskt väldigt mycket! Nu känner jag att det här inlägget börjar bli väldigt lång så ni får läsa fortsättningen i nästa inlägg! So long!

// Madeleine    

Kommentarer
Postat av: Jonasingebjorg

This page is very informative and interesting although often sad and upsetting.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback