Sommarlovets start - del 2

Var var jag nu? Justeja! Jag vaknade imorse av min katt slickade mig i ansiktet, vem har sagt att det är ett bra sätt att vakna på? Det stank kan jag säga! Kattmat luktar faktiskt inte gott. Hur som helst var klockan runt halv ett, och jag kände mig allmänt sommarlovs-aktig när jag spenderade överdrivet mycket tid på att laga till min frukost, men den blev perfekt, så det var värt det. Madeleines frukost: Tre tunnbrödsmackor med smör och kalkon, en kopp lättfil med flingor och müsli, en kopp grönt té med citronsmak, ett glas juice samt två morötter. Allt detta åt jag i soffan framför en 80-talsfilm i Dirty Dancing-stuk. Mitt under filmen ringer min goda vän Johan och säger att han är i Stockholm. Vi bestämmer träff vid plattan och jag spenderar 45 minuter på att göra mig i ordning. Jag åker in till stan, träffar Johan och spenderar min dag med att visa honom NK, Gallerian och en massa andra ställen som bidrar till att påminna mig själv om att jag har för lite pengar för att kunna shoppa så mycket som jag egentligen vill. Sedan vandrar vi bort till gamla stan, där vi börjar slå varandra och bråka om vem som är starkast för att sedan vandra tillbaka till plattan och småprata med hans plast-fastrar. Sedna åker jag hem, äter en väldigt god middag och snart ska jag iväg hem till Lisa för en underbart mysig kväll med "Vänner", skitsnack och en massa annat skoj. Ha det underbarast alla människor och fortsätt läs min blogg! Nu när det är sommarlov har jag ännu mer tid att ägna åt bloggandet. Nu måste jag skynda mig, so long!

// Madeleine   

Kommentarer
Postat av: Brageklara

Very interesting site. Lots of good information.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback