Orionteatern

...var mitt hem under denna dag! Jag har fått dansa hela dan & jag är så lycklig! Jag dyrkar dans! Vill ni höra en sammanfattning av min underbara dag kanske? well, here, you will have to listen to it anyway!
Jag vaknar på soffan av att solen lyser in, min första tanke: Jesus! Jag kan inte vara sen! Detta får inte hända! Sedan tittar jag på min telefondisplay och upptäcker att jag vaknat precis i tid för att gå upp & göra mig iordining, gissa vem som blev lättad? Jag gör mina vanliga "morgonsysslor" duschar, äter vetekuddar samt packar iordning en väska och drar hemifrån. Åker in till danscenter med Gavin DeGraw i öronen och väntar på Sandra i sällskap med Lollo. Lollo har de sötaste kläder på sig jag någonsin sett i form av ränder, hängslen, stora mjukisbyxor och converse. Hon är så hipp! En wannabe-geek in stripes som hon kallade looken. Sedan kommer Sandra och vi byter om, går ut från danscenter som nu mera är våran loge och hittar till Orionteatern med hjälp av en gubbe som tyckte att vi skulle piska varandra. (Våra scenkläder var nämligen menade att få oss se ut som hästfolk [vit skjorta, svart väst, leggins och hotpants] med tillhörande accesoar i form av en piska) Vi såg allt annat än hästaktiga ut, vi såg snarare ut som ett par servitriser, eventuellt städerskor som storhandlat på Aftodites apotek.

Hursomhelst så flyter vårt ljusrep på ganska bra, om man bortser från att vissa personer inte var där och att golvet var extremt strävt. Efter detta så är det bara att vänta på att första föreställningen ska börja... Detta gör Sandra, Ebba, Johanna, Elin &  Jag genom att öva lite med de andra hästjäntorna, utföra påhittad yoga, stretcha samt äta kexchoklad. Sedan är det dags förföreställningen nummer ett! Hela gruppen promenerar bort till teatern i scenkläderna och du kan bara tänka dig hur folk stirrar! Det var länge sen man fick mycket uppmärksamhet. Vi måste ha sett ut som mimarnas parad, i regnet och allting. Jag måste erkänna, dagens mysigaste stunder var faktiskt mellan den första och den andra föreställnignen. Jag, Sandra, Elin, Ebba och Johanna promerar bort till donken i medis (mer slang åt folket) och ja, folk stirrar jefligt mycket nu också. Men vi kom överens om att vi gillar uppmärksamheten, så det var roligt. Middagen på McDonald's är såklart skitmysig och jag får avsluta med en glass on the house (råkade svara rätt på VM-målets skraplottsfråga). Sedan fortsätter vår resa längs götgatan och katarina bangata för att sedan dansa extremt fantastiskt  på den andra föreställningen. Där jag även har äran att få ha mina sötnosar Mandis och Sandra (en helt annan Sandra än den tidigare i inlägget) i publiken. Det var underbart. Jag överväger serisöt att skippa kirugi-karriären och bli dansare istället. Det gör mig lycklig.

// Madeleine

Kommentarer
Postat av: Filippa

Hjääälp, det här är ödeeet! Läs min blooogg...

Postat av: Filippa

Hjääälp, det här är ödeeet! Läs min blooogg...

2006-05-28 @ 22:46:45
URL: http://filippas.blogg.se/
Postat av: Filippa

(För att du verkligen skulle göra det.)

2006-05-28 @ 22:49:11
URL: http://filippas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback