Sleep vs mornings

Har hållit mig själv väldigt sysselsatt på senaste tiden måste jag ändå säga. Jobbar som sagt, varje vardag, och träffar mysiga människor under kvällar och helger. Har det riktigt trevligt nu för tiden, om man bortser från dem tidiga morgonarna när jag känner för att dra täcket över huvudet och spy så fort väckarklockan låter. Tur att mamma finns. Hon är den som fixar frukost till mig och motiverar mig till att faktiskt stiga upp ur sängen. Önskar att man då kunde få tiden att stå stilla, så jag fick sova... Bara fem minuter till.

Att vara vaken har väl dock sina fördelar också, antar jag. Det är trots allt då jag kan ägna mig åt alla mysiga middagar, fikastunder och telefonsamtal som trots allt gör detta sommarlov så fantastiskt mysigt. De senaste helgerna har jag dessutom dragit till Smedsuddsbadet med lite folk, väldigt mysigt att kunna njuta av dagssolen för en gångs skull, istället för att sitta inne på ett kontor när solen lyser som starkast. Jag ska dock inte klaga. Har rätt trevligt, för det mesta iaf. Det enda jobbiga är när människor som ringer in till företaget är väldigt upprörda över någonting. När dem inte vill något hellre än att ta ut det på någon genom att skälla för att visa sin ilska. Vem blir då det första bästa "offret" för just det? Jo, nämligen jag, receptionisten som inte har någonting med själva felet att göra, utan fungerar som informatör när det gället ämnet. Lite jobbigt bara. Sen så finns det ju faktiskt trevliga människor som ringer också, som tackar för god service och önskar mig en underbar sommar eller en trevlig fortsatt dag. Sms från mina kära sötnosar lyfter också upp humöret, så tack världen för att det fortfarande finns saker som lyser upp dessa dagar. Dagar när sommarlovet innehåller ansvarstagande, istället för ren tanklöshet samt plats för extrem spontanitet. Men jag ska som sagt inte klaga...

/Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback