Travellers

Denna afton har jag ätit middag på Rossini med min kära gudfar. Italiensk mat är bland det bästa jag vet. Och sällskapet lika så. Jag och min gudfar har en extremt angenäm och ganska speciell relation, eftersom han under hela min uppväxt funktionerat som en slags "extra-pappa" som drar med mig ut på olika resor, runt om i världen. 'Den som får ansvara för den endast roliga delen när det kommer till min uppväxt och visa mig platser utanför Sverige', för att citera honom själv. Lars heter han och är en av dem underbaraste människorna och resesällskapen som någonsin funnits. När jag var 11 år så åkte vi till Paris, vilket var vår första resa tillsammans. Följande år reste vi till Rom och året efter det till London. Året efter det till Malta och året efter det åkte vi tillbaka till London ett antal gånger efter varandra. Nu var senaste resemålet ett återbesök i vackra Paris.

Nu tänkte jag bara ge ett litet smakprov av vår senaste vistelse i London, där vi nu varit fem gånger tillsammans. Vi var där under det senaste påsklovet, alltså 26-30/3 detta år. Där njöt vi av massa italiensk mat, såg "we will rock you" (som är en av mina absoluta favoritmusikaler) för andra gången, vandrade runt i Hyde Park och shoppade på Primark (min favoritaffär, som tyvärr inte finns i Sverige, buhu). Längtar tillbaka till denna underbara stad...



Gudfar och jag. Vandrandes på Oxford street, på väg hem en kväll från nån italiensk restaurang.



Oxford street, dagtid var detta platsen för mycket och trevligt spring i olika affärer.



Beskåda världens godaste dessert! Cheesecake från restaurangen La Caricatura, som var så fantastiskt god att endast detta verk är anledning nog att åka tillbaka. Kort och gott så jag kan avsluta med att konstatera det självklara - Jag älskar London och vill tillbaka så snart som möjligt.

/Madeleine


Kommentarer
Postat av: Augusttindra

Greetings. This site is so full of information


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback