Archipelago

Boy, vad det är sommar nu alltså, högsäsong redan i början såhär. Inte helt fel alltså, förutom när man är så klantig att man glömmer sätta på sig solskyddslotion, inte så bra. Har nu ett par rödbrända armar, som gör ganska ont. Dock får jag helt enkelt hoppas att jag hart lärt mig min läxa och att det röda lägger sig och får en trevlig, somrig, brun och trevlig färg snart istället. Anledningen till dessa röda armar är dagens aktiviteter, duh, bestående av en klassresa som bar av till vår social Studies teacher/class teacher's hem i Happala (för er som inte vet det, så är Happala ett ord jag använder för områden som ligger "typ-mitt-ute-i-ingenstans-där-ingen-jäkel-bor"). Där vistastes vi ute i solen hela dagen, fick tiden att gå med hjälp av vattenkrig, bbq, låtskrivning och andra roliga saker. Var faktiskt väldigt mysigt att spendera denna dag med min klass på det sättet, såhär i början (högsäsongen) av sommaren, dagen innan årets skolavslutning.

Efter det att vi änltigen(!) kommit tillbaka till civilisationen, så vandrar jag, Ariana och Issie runt i affärer. Måste medge att jag handlade saker även idag, en jättesöt blå top plus ett resekit med lite olika grejer, det är svårt att låta bli. Man har läst på olika ställen att shopping har blivit en så pass stor grej att människor tydligen spenderar mer pengar nu än någonsin, och jag kan ju ganska säkert säga att jag bidrar till det numret. Jag kallas för "the girly girl" bland mina vänner, och mina köpintressen har tydligen med det smeknamnet att göra. Jag är den mest modeintresserade av oss, och är tydligen därmed den som har mest problem med att hålla mig borta från affärer och hålla mina kontanter borta från kassorna. Oj, vilka problem man kan ha *host host*. Jag klagar dock inte, tvärtom tycker jag verkligen om att min livsstil ser ut som den gör, för det mesta. Eftersom det, som allt annat, är en del av den jag är, den andra och jag själv kan identifiera mig med. Dessutom så väljer jag ju faktiskt att vara 'the girly girl', med allt vad det nu innebär, på både ytliga och djupare plan. Ariana, Issie och jag disskuterade det idag, att vår krets består av så många olika personligheter, bakgrunder och livsstilar men attans asså, vad vi kompleterar varandra bra ändå. För trots att vi är väldigt olika, är vi på samma gång likadana i det faktum att vi alla förstår oss på varandra och våra karakteristiska konstigheter.
 
//Madeleine    

Kommentarer
Postat av: Oddinga

Sehr schon, gut gemacht


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback