Download festival 2008

Musik är bland det absolut bästa som finns, det är en gignatisk stor del av mitt liv och det är svårt att hitta intressen som intresserar mig mer än musik. Musik, när den är som allra bäst, är när den framförs live, av ett bra band som står framför ett gigantiskt publikhav där man verkligen känner den ömsesidiga kärleken mellan gudarna och oss vanliga dödliga. Jag älskar festivaler för inte nog med att denna underbara upplevelse fyller dagarna, utan man träffar dessutom grymt mysiga människor och det är en total anarki och en frihet som man sällan stöter på annars. Speciellt när den hålls i England, med tanke på att jag har en förkärlek till brittiska accenter. Haha.

Det är därför ganska självklart att Download festivalen som hölls i Donington park i England i år var bland det bästa jag någonsin varit med om. Det finns inte tillräckligt många vackra adjektiv för att beskriva känslan av att stå längst fram i mitten när mitt absoluta favroritband, mina gudar, lostprophets spelade. Dem hade äran att vara det sista bandet som framförde på den stora scenen, och med tanke på att Download hade ca 80-90 000 gäster i år var det en väldigt häftig upplevelse. Jag skrek, hoppade och sjöng med under hela dem underbara 90 minuterna lostprphets spenderade på scenen. Jag dyrkade varenda sekund.

Hela resan i helhet var inte så dum den heller. Åkte som sagt dit med en av mina bästa vänner Eric, och trots att resan dit var ett rent helvete pga förseningar och andra jobbiga händelser så lyckades ändå denna festivalhelg bli en av de bästa tiderna i mitt liv. Visst, jag absolut hatar, jag upprepar; hatar att bo i tält, med det är definitivt värt det under dessa omständigheter. Musiken, folket, festandet och hela stämningen var alltihop helt enkelt fantastiskt. I truly had the time of my life and I'M SO COMING BACK NEXT YEAR!

//Madeleine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback