La ville de Paris

Landade hemma i Stockholm igen för ett par timmar sen, efter att ha spenderat de fem senaste dagarna i underbara Paris. Var där för första gången för sex år sen, och det var tom ännu bättre den här gången. Åkte dit med gudfar och spenderade tiden med honom, förutom sista kvällen då jag träffade en av mina bästa vänner sen tio år tillbaka. Innan dess så vandrade jag och Lars, min käre gudfar som är så fantastiskt snäll och generös och tar med mig ut i världen, runt på gatorna och gick och åt på olika restauranger. Och vi åt creme brulée. I enorma mängder. Jag är förvånad om det ens finns något kvar där borta... Själv beställde jag dom som efterätt de första fem gångerna, men Lars minsann, han beställde sammanlagt dubbelt så många som jag, så jag får känslan av att han gillar det, typ. Vi åkte upp i eiffel tornet runt midnatt, det var så otroliigt vackert. Vi gick förvi notre dame och gick vilse i lite andra områden också. Det var supertrevligt, verkligen. 

Lördag kväll var då kvällen då Sex and the city - filmen skulle ha premiär. Jag är ett gignatiskt fan av den serien, så filmen var såklart någonting jag så gärna ville se. Lisa fixade allt, hon är en sådan bra vän, så vi möttes upp vid chatelet och gick och såg den tillsammans. Vi kan ju sammanfatta det med att jag inte hatar dom för att göra en film som fortsättning på serien. Jag är väldigt glad att dom gjorde det. Lisa tyckte också om den, så kvällen fick en makalöst bra start. Sedan rörde vi oss till en pub(?), med uteservering mitt i allt stadsvimmel som pågick denna kväll. Det var någon slags musikfestivalgrej som pågick så det var fullt med glada parisier som vandrade runt överallt. Vi firande Satc med varsin cosmopolitan och hade det supertrevligt många timmar framåt. Ett perfekt avslut på en helt underbart vistelse i en fantastisk stad. Ah, mon Dieu, ces't formidable.

//Madeleine 


Kommentarer
Postat av: Axeldiana

Good site! Good anti-spam protection of guestbook! Keep it up!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback