Later version of me

Tänkte inleda med en liten presentation av mig själv och hur allting ser ut just nu, runt omkring huvudkaraktären i denna blogg, mig själv. Med tanke på att senaste gången jag skrev något här var jag ju 15 bast, nu är jag fyllda 17 år. Dessutom har det hänt rejält mycket under denna tid också, har börjat gymnasiet och lärt känna en massa nya människor och allt sånt. Det är sjukt när man tänker på det, helt underbart på vissa sätt, dessutom.

Gick för ganska precis ett år sen ut KMG (Kulturama Musikdramatiska Grundskola), och började sedan på Kungsholmens Gymnasium efter förra sommarlovet. Som kanske några av er vet är Kulturama en musikskola, som har inriktningar inom sång, dans, teater och musik, alla väldigt stora intressen för mig. Har ända sedan jag började där velat plugga vidare och sedan jobba med någonting inom musik. Kanske bli musikalartist, basist i ett rockband eller något liknande. Sista året i grundskolan insåg jag dock att samhällskunskap är någonting som jag otroligt gärna ville plugga vidare på. Kungsholmens Gymnasium hade dessutom ett program som erbjöd just det, fast med alla lektioner på engelska. Eftersom jag varit inriktad på att flytta utomlands efter gymnasiet ända sen jag var ca 10 år, tyckte jag att det lät som en perfekt idé att välja en linje där jag skulle få prata engelska konstant. Valde detta gjorde jag och hämnade rätt gjorde jag också. Jag stormtrivs där jag är, har träffat helt fantastiska människor genom det valet, och hade inte varit lyckligare någon annanstans än där jag är nu.

image8

Min personlighet är dock svårare att beskriva med ord. Inte lika lätt att kartlägga. Jag antar att jag skulle kunna berätta hela min röriga livshistoria, men det skulle nog inte göra någon visare, blott mig mer förvirrad. Så istället tänkte jag låta min karaktär "lysa igenom raderna" här i min nyligen återöppnade blogg. Dem människor som känner mig dock har en tendens att beskriva mig som väldigt öppen, utåtriktad, skum (fast för det mesta på ett positivt sätt), besittandes en väldigt lam, omogen och sjuk humor. Tycker även om att se mig själv som en omtänksam, mogen och emotionellt intelligent person. Förhoppningsvis så uppfattas detta även utåt. Trots allt är människor fascinerande på det sättet att vi är alla så olika, formade efter vad vi gått igenom och hur vi har hanterat alla situationer vi någonsin hamnat i och alla känslor vi har haft inom oss. Det är en bit av allt detta som min blogg också kommer att handla om. Ser fram emot detta skrivande, som tidigare nämt, kommer vara något av ett dokumenterande av världen sedd ur min synvinkel.

//Madeleine 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback