Neverending starlight

Goder måndag! Som sagt är sommaren verkligen här nu, solen skiner mer än någonsin och det är så sjukt varmt ute att man kan vandra runt i shorts utan att frysa. Ren lycka. Det enda jobbiga med fint väder är när det precis utanför fönstret och man kan inte njuta av det. Pga av exempelvis plugg eller andra mindre trevliga förpliktelser. Lyssnar vid sådana tillfällen på bra musik, får mig alltid att må bättre måste jag säga, åtminstone på ett sätt. Några av er kanske undrar vad "bittersweet symphonys & neverending starlight", som står precis under bloggens namn, står där för. Det är baserat på två olika låtar; 'bittersweet' med Apocalyptica och 'Starlight' med Muse. Båda två är väldigt känslomässiga och betyder något för mig. För även när man sitter och sliter med skolarbete precis innan sommarlovet, eller i andra situationer där man inte ser något ljus utan känner sig fast i en 'emotionellt mörker', fungerar musik kopplade till känslor som mitt 'sjärnljus'.

ur Starlight - Muse

Far away
This ship has taken me far away
Far away from the memories
Of the people who care if I live or die

Starlight
I will be chasing a starlight
Until the end of my life
I don't know if it's worth it anymore

Hold you in my arms
I just wanted to hold
You in my arms

My life
You electrify my life
Let's conspire to ignite
All the souls that would die just to feel alive

I'll never let you go
If you promise not to fade away
Never fade away

Kommentarer
Postat av: Emilhedvig

Your site is best.!!! Be happy , have a nice day


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback